Przypominamy, że zgodnie z § 7 ust. 1, 2 i 3 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gmin członkowskich Związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna”, po stronie właściciela nieruchomości jest zapewnienie wyposażenia nieruchomości w pojemniki przeznaczone do zbierania bioodpadów oraz zmieszanych odpadów komunalnych, utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia odpadów.

Umowa zawarta z podmiotem odbierającym odpady komunalne z nieruchomości nie zapewnia wyposażenia w takie pojemniki. Firma jest zobowiązana wymienić pojemnik jedynie w sytuacji gdy uszkodzenie nastąpi podczas odbioru odpadów z winy pracownika. Przedstawiciele firmy zapewnili, że będą odbierać odpady z pojemników uszkodzonych do momentu kiedy przestanie to być możliwe na odpowiedzialność właściciela nieruchomości.

Pojemniki mogą być wypełniane odpadami do wagi nie przekraczającej normy obciążenia (pojemnik 120l – 48 kg, pojemnik 240l – 96 kg). W przypadku przeciążenia, może dojść do uszkodzenia pojemników w czasie ich opróżniania.

Wszystkie reklamacje związane z uszkodzeniem pojemników przez pracowników firmy należy zgłaszać bezpośrednio do firmy AVR S.A. na nr tel. 32 888 66 56 lub drogą mailową: bok.chrzanow@avrgrupa.pl, bok.libiaz@avrgrupa.pl, bok.trzebinia@avrgrupa.pl

Termin na złożenie reklamacji - do 5 dni roboczych od wystąpienia zdarzenia.

Jednocześnie informuję, że jeżeli nie zgadzacie się Państwo ze stanowiskiem firmy rozstrzygającym reklamację to możecie Państwo dochodzić swoich praw związanych ze zniszczeniem kubła na drodze cywilnej.